Home » Konsten att lyckas med försäljning

Konsten att lyckas med försäljning

  • by

Försäljare framställs ofta i filmer med en fot innanför dörren och portföljen full med gratisprover och finstilta kontrakt. Dagens försäljningstekniker är bra mycket mer sofistikerade. Folk bombarderas dagligen med reklam av olika slag, och är inte alltid lika lätta att övertyga som förr i världen. Detta har lett till en helt ny bransch, med firmor som specialisar sig på att lära ut nya tekniker för försäljning.

MU176-säljsanalysNär det kommer till säljcoaching hos Bisevo har man en mycket lång erfarenhet av försäljning. Man lägger upp ett skräddarsytt program för varje företag, efter en gratis, ordentlig konsultation. Konsultationen leder till en plan där man lägger upp en säljstrategi och struktur. Vanligtvis träffas man varannan vecka, antingen personligen eller via telefonkonferens.

Vissa vill satsa på individuell säljcoaching hos Bisevo medan andra tränar upp en hel grupp samtidigt. Det hela beror på vad man vill ha ut av informationen och vilken del av företaget man fokuserar på. Försäljning är något man kan lära sig, och framför allt kan man förbättra sitt sätt att göra det. Man får lära sig hur man avslutar ett samtal på en positiv not, vare sig kunden har gått med på att köpa något eller inte. Samtidigt kan man lägga grunden för ett lyckat samtal genom att lära sig hur man kan bemöta de vanligaste invändningarna.

Det är inte bara säljarna som behöver säljcoaching hos Bisevo. Även chefen kan dra nytta av lite specialiserad instruktion. För att kunna leda ett företag på bästa sätt är det bra att veta hur de olika avdelningarna fungerar. Säljsavdelningen är ofta hjärtat för verksamheten. Man vill dels skaffa nya kunder, men även underhålla de existerande. Detta är en fortlöpande uppgift som kräver en viss skicklighet.

Säljcoaching hos Bisevo är inte bara en massa föreläsningar och teori. Man arbetar hårt på att kunna praktisera det man lär sig och faktiskt uppnå resultat. Det lönar sig att koppla in lite utomstående hjälp, ofta kan man bli hemmablind. Eftersom de också har stor erfarenhet av diverse positioner inom försäljningsvärlden, i olika sorters företag, så är det lättare för dem att identifiera eventuella svaga länkar.

Att lyckas inom affärsvärlden idag kräver ett helt annat engagemang än det gjorde för bara några årtionden sedan. Världen har förändrats tack vare internet och mobiltelefoner, folk har idag lätt tillgång till information och erbjudanden. Därför måste man vara fokuserad och skicklig för att lyckas inom sin bransch, speciellt om det finns mycket konkurrens.

Leave a Reply