BRAXINGEN CHECKAR: Syrianska IF, v.12

Ny omgång av Braxingen checkar, där en lugn och harmonisk Edmond Lutaj visar trygghet. Syrianska gör enligt undertecknad inga storartade prestationer, men Lutaj försvarar sin trupp:
- Vi är på rätt väg.

Mattias Mete är nu klar. Du ville tidigare inte uttala dig om honom då han inte ingick i ditt lag. Numera
är han en del av den trupp du förfogar över och frågan bör vara mindre känslig. Vad tror du Mattias kommer bidra med för er?
Han har bra kvalitéer Mattias. Han är väldigt rakt på mål och det behöver vi. Jag tror framförallt att han tillsammans med Menhal (Muqdisi) blir ett intressant anfallspar.

Dagens match vann ni med 3-1. Spelet imponerar dessvärre inte på mig. Ni blev hårt ansatta under press mot ett division 2-lag och det såg väl inget vidare ut. Vad tycker du om dagens match?
Jag känner att vi är på väg. Jag menar, om vi tittar för några veckor sedan så var det betydligt sämre. Det går framåt, steg för steg.

För några veckor sedan talades det om kris. Nu har ni några vinster i ryggen och kan arbeta mer ostört. Är det en annan harmoni i truppen nu när ni vinner?

Det är klart att alla gillar att vinna. Självförtroendet får en kick av vinster och på så sätt påverkas spelarna. Jag som tränare berörs desto mindre. Jag ser till hur lagdelarna presterar och där känner jag att vi gör framsteg.

Det är knappt en månad kvar till seriepremiären. Vad kommer du att priotera fram till dess?

Det är många delar. Det kommer att krävas ett hårt arbete försvarsmässigt i division 1. Det inkluderar att våra forwards arbetar. Det jobbar vi vidare på. Men sedan även saker som positionsspelet och fasta situationer. Vi har inte gått in så mycket på fasta situationer än. Det är för kallt ute för att träna fasta och det är lätt att spelarna skadar sig. Sedan skall vi jobba vidare på tillbakaspelet från anfallarna till mittfältet. Även kvickhetsträning, i form av snabba fötter, skall vi jobba mer med. Det är inga stora förändringar från tidigare.

Till sist, två veckor har gått sedan senast och någon ny spelare är redo att höjas. Vem förtjänar det denna gång?

Under den senaste tiden tycker jag alla har gjort framsteg. Alla vill ta till sig av träningen. Någon som jag ser allt mer kvalitéer hos är Duong (Thach). Han var blyg i början och spelade för enkelt. Nu när han vågar spela ut mer så märker man vilka kvalitéer han besitter.

Kommentarer
Postat av: Majoren

intressant!!

2009-03-23 @ 13:42:15
Postat av: lelle

de får nog ta och möte lite bättre lag nu. mig veterligen blir det inga div 2-lag i serien.

2009-03-23 @ 14:30:54
Postat av: Daniel

Syrianska vinner mot div 2 motstånd, VSK förlorar mot mot div 2 motstånd.

2009-03-23 @ 15:15:19
Postat av: Eklund

Syrianska har en relativt frisk trupp; VSK har 8-10 skador på viktiga spelare.

2009-03-23 @ 15:18:46
URL: http://vskfotboll.nu
Postat av: Diljen

Jag tycker att VSK (främst supportrar) överdriver effekten av skadorna i denna match. Hävdar man att man har 6 fullgoda alternativ som mittback så kan man inte komma dragandes med skadekris på en sådan position när man förlorar.

Jag kan sträcka mig till tre förluster som är kännbara: Målvakt, Grönvall, T Holmberg.

Det är t ex orättvist att ta ifrån Koyar hans prestationer på sistone. Vem kan gå i god för att VSK:s "ordinarie" spelare gör det bättre än honom? Är det ens så att Koyar är en spelare för bänken idag? Jag kan mycket väl tänka mig att han startar i premiären som han spelar nu.

2009-03-23 @ 17:31:37
URL: http://www.braxingen.se
Postat av: Eklund

Diljen; en viss poäng har du. MEN; Boskailo och Blommé (i kombination med målvakterna) är otroligt tunga förluster som försämrar tryggheten och stabiliteten i vårt grundspel avsevärt. Sedan kan man helt enkelt inte bortse från Bärras rutin och flagranta kunskaper, men inte heller Kalles fantastiska spel från i höstas.

2009-03-23 @ 18:36:21
Postat av: Helge

Eklund!
Boscailo har ännu inte visat någonting. Spelade i ett lag som släppte in 59 mål i fjol och Blommé
var urusel förra säsongen. Bärlin var bra en gång i tiden och Kalle Ljungberg är bra när han är frisk. Däremot är Grönvall en förman och måste vara med. Målvakterna är ett kapitel för sig och VSK måste göra något för att det inte med automatik skall gå åt helvete. Föresten ser Syrianska IF ut att få Melke Demir från Syrianska FC. Det känns som om Syrianska är på gång!!!

2009-03-23 @ 19:56:17
Postat av: Eklund

1: Boskailo spelade halva säsongen i Sylvia, och gjorde det bra. Han är utan tvekan av toppklass.

2: Blommé fick aldrig chansen. Är övertygad om att han skulle göra det bra. Sedan han kom upp i A-laget har jag sett en fin utveckling; jag tror på honom!

3: Bärra har varit VSK's kanske bäste under försäsongen. Förra året producerade han bra med mål i Norges Adeccoligaen (andradivisionen), och året innan hade han en enormt fin höst med Odd i Tippeligaen, men åtta mål. I rest my case.

4: Syrianska har för länge sedan värvat Demir.

2009-03-23 @ 20:05:18
URL: http://vskfotboll.nu
Postat av: SIF

Helge du är lite ute och cyklar just nu, Melke Demir är redan klar för Syrianska haha. Du syftar nog på Michel Aldemir hehe

2009-03-23 @ 20:05:23
Postat av: Thurneman

Skyller inte förlusten på alla skador men det är klart som fan att VSK påverkas av att så många spelare är borta.

2009-03-23 @ 20:23:14
Postat av: Masse

Klart som tusan att man kan skylla en förlust på skador. Dalkurds hade sitt bästa lag medan VSK saknade i mitt tycke saknade 6 ordinarie spelare i form av Sundström, Boskalio, Holmberg, Grönvall, Ljungberg och Bärlin. Det är ju 6 spelare som bidrar oerhört mkt och som innehar mkt rutin! Det skiljer trots allt bara en div och när man saknar sina 6 kanske bästa spelare då blir det problem.

Eklund: Håller med dig ang. Blommé. Han har haft en fin utveckling men just nu när vi har Boskalio och Pehrsson som går före, och även Hoffling lär göra det nu så det kan bli lite problem för Robin tyvärr.

Helge: Du verkar inte veta vad du pratar om direkt. Blommé har verkligen inte varit urusel, han var snarare klart bättre än Slättman och det är en gåta att han inte fick lira mer.

Boskalio gjorde väldigt bra ifrån sig i Sylvia, enligt folk jag känner så var han en av de som alltid som fick fina betyg av såväl tränare och media efter i stort sett varje match där. Både i Superettan och ettan. Har själv sett han ett par ggr live och då har han varit ritigt bra. Bl.a Dif-Enköping, Enköping-Syliva och när vi spelade mot Sylvia i sista matchen på Banken då han fullständigt tog bort både Martin A och Grönvall. Där har vi ett kanonförvärv.

Diljen: 6 fullgoda alternativ som mittbackar har vi inte. Det är klart att JZ måste gå ut och säga det i media för att lugna ner fansen och folket runt omkring klubben. Vi har två riktigt bra i form av Boskalio och Pehrsson, en som gör ett bra jobb i Blommé och stabila Hoffling.




2009-03-23 @ 20:51:38
Postat av: Diljen

Masse,
Jag tror inte alls att Z håller med dig. Han bedömer att han har sex fullgoda alternativ. Annars hade han inte sagt det.

Jag vill lägga till Boskailo i min lista över spelare som tillfört någonting. Han är mitt förstaval som mittback.

2009-03-23 @ 21:19:23
URL: http://www.braxingen.se
Postat av: agent

Dalkurd hade inte fullt lag..dem sakna minst tre som höjer laget avsevärt.

2009-03-23 @ 22:18:51
Postat av: Helge

Eklund.

1.Boscailo spelade höst säsongen och då säppte Sylvia in 29 mål (27 på våren) så han har fortfarande en del att bevisa. Tog för övrig inte
helt bort Martin Andersson på banken eftersom han
gjorde mål i matchen.

2. Blommé spelade en hel del matcher(9). Utan något
imponerande facit. förluster och en hel del insläppta. T.ex. Ersboda borta förlust 4, Valsta Syrianska Borta förlust 3. Forward Borta förlust 3 Syrianska hemma förlust 3

3. Bärlin gjorde det säkert bra i Norge men spelade
hösten i VSK.

4. Var ute på en cykeltur och tog fel på Aldemir och Demir. Men det är mindre viktigt.

2009-03-24 @ 13:53:22
Postat av: Arboga

Hur går det för Boris i Syrianska?

2009-03-24 @ 14:27:53
Postat av: Koftene

Boris har varit lite halvarslad i träningsmatcherna så han inleder nog säsongen som bänkryttare till fördel för Demir och Chammoun

2009-03-24 @ 14:46:15
Postat av: Diljen

Arboga,
Det gick bra i fjol. Han var en bidragande orsak till avancemanget till ettan och spelade kontinuerligt. I träningsmatcherna har det inte gått lika bra. Men prestationen speglar hela Syrianska IF i sig. Man skall inte dra för stora växlar av träningsmatcher.

Koftene,
Varken Chammoun eller Demir, framförallt den sistnämnde, har varit bättre. Återstår att se hur Lutaj formerar laget, men startar Demir baserat på vad han presterat hittills så är det bara konstatera att Boris inte får den ärliga chans han kom till Syrianska för.

2009-03-24 @ 14:54:46
URL: http://www.braxingen.se
Postat av: Lord Koft

Chammoun har då vart helt duglig. Löpt på bra genom matcherna och tagit defensivt ansvar. Boris har mest lyckats med att bli utvisad och kroppstackla hörnflaggor. Att den berömde frisparksskytten Demir inte lyckats få ett skott inom fem meter från målet än är en annan sak men så är han också polare med båda tränarna.

2009-03-24 @ 15:11:22
Postat av: Masse

Helge: Man ser hur kunnig du är när du bara rabblar upp en massa statistik. En spelare kan inte förhindra allt. Ett lag försvarar sig med 6-7 spelare plus målvakt. Inte en spelare. Såg dú alla 29 baklängesmål?...Dennis fick som sagt alltid fina betyg efter matcherna och var den som höll ihop det och gjorde så att Sylvia till slut kunde klara sig kvar. Det är bara att gå in och läsa Sylvias matchrapporter. Det var inte Martin som gjorde mål, Slättman och Stark målade på fasta situationer. Och vi som såg matchen, jo han tog bort Martin och Grönvall fullständigt och förhindrade VSK att måla en ca 3-4 ggr. Han har iget att bevisa, trots sin ringa ålder spelat ca 15 tal superettanmatcher, royal league, och massvis med vänskapsmatcher mot kvalificerat motstånd med Dif, juniorlandskamper i massor.Ingen utav era Suryoyobackar kommer i närheten av detta.

Blommé spelade fin fotboll fram tills sin skada, då fick Stark kliva in och gjorde det mkt bra. Men efter det borde Stark och Blommé lirat ihop då Slättman är en bedrövlig spelare. Samma sak där, du grundar dig ENBART på statistik. Som att du var upp i Ersboda och såg alla baklängesmål och samma mot Valsta, såg du att alla var Robins fel? NEJ, det lovar jag att du inte gjorde..

Bärlin är också kvalitet rakt igenom!

Snälla, du vet inte vad du pratar om. Du snackar bara skit. Vi Grönvita lägger inte ner kraft på er Syrianska, trots att ni är helt värdelösa och vi egentligen borde skratta år er. Vi är bättre på VARJE position, utom målvakt. Men vi väntar bara på derbyt och njuter av att leka hem 6 poäng.

2009-03-24 @ 23:39:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se